Avtalsmallar

Ofte stilte spørsmål og svar

Her har vi samlet svar på ofte stilte spørsmål fra våre kunder. Klikk på overskriftene til venstre
så får du spørsmålene og svarene.

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss via info@avtalsmallar.no

1.Kan jeg som privatperson bestille DOKUMENTBASE?

Nei, bare selskaper kan abonnere på DOKUMENTBASE. Som privatperson har du imidlertid muligheten til å kjøpe individuelle kontrakter fra oss. Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg med det.

2.Hvordan fungerer betalingen når jeg blir kunde PÅ Avtalsmallar?

Når du har akseptert kjøpet og mottatt din personlige innloggingsinformasjon, sender fakturapartneren Tripletex deg en faktura via e-post. Hvis du vil ha fakturaen din via brev i stedet, må du fortelle oss i forbindelse med bestillingen din.

3.HVORDAN FÅR JEG TILGANG TIL ALLE KONTRAKTER OG MALER PÅ TJENESTEN?

Når du har tegnet abonnement, vil du ha tilgang til alle 800 kontrakter og maler. Du logger inn med dine personlige innloggingsdetaljer som vi sender til deg via e-post.

1.Må jeg som kunde følge med på abonnementsutvidelsen?

Hvis du ikke sier opp, vil abonnementet automatisk bli forlenget med 12 måneder. Avbestilling må skje senest 2 måneder før abonnementet utløper. DETTE GJØR DU VIA E-POST TIL info@avtalsmallar.no

Hvis du vil lese mer om våre vilkår og betingelser, kan du finne det på vår hjemmeside.

2.Hvor mange i mitt selskap kan bruke tjenesten?

Når du er kunde hos oss får du sette alle kollegaene dine på tjenesten helt gratis. Du kan selv legge til og fjerne kollegene via innloggingskontoen din. Klikk på "Mine innstillinger" og deretter på "legg til brukere".

3.Kan jeg som kunde bruke tjenesten for flere selskaper samtidig?

Du kan bare bruke vår abonnementstjeneste hos selskapet og organisasjonsnummeret vi har registrert hos oss.

Hvis du har flere selskaper med forskjellige organisasjonsnumre, må du betale et årlig abonnement for hvert selskap.

1.Hvordan får jeg innloggingsinformasjonen min fra Avtalsmallar?

Når du er kunde hos oss, sender vi deg dine personlige påloggingsdetaljer via e-post med et brukernavn som består av din personlige e-postadresse og et unikt passord som vi oppretter for deg.

2.Jeg har glemt passordet, hvordan gjør jeg det?

Du kan enten klikke på "Glemt passord" -knappen i øverste høyre hjørne av nettstedet og skrive inn e-posten din, så sender vi deg et nytt passord. Eller kontakte vår kundeservice.

3.Kan jeg endre passord og brukernavn?

Visst - du logger deg på kontoen din på DOKUMENTBASE og klikker på "Mine innstillinger" og endrer passord.

4.Jeg har glemt hvilken e-postadresse jeg skrev inn, hvordan gjør jeg det?

E-postadressen du oppgir, må være e-postadressen som er registrert i brukerkontoen din med avtalsmallar. Hvis du har endret e-postadressen din eller glemt e-postadressen din, kan du kontakte vår kundeservice.

1.Kan jeg se på kontrakter og maler selv om jeg ikke er kunde?

Nei, du kan ikke gjøre det dessverre. Men hvis du vil se en spesifikk avtale eller mal kontakte vår kundeservice, vil vi ringe deg for en demonstrasjon.

2.Hvor mange ganger kan jeg laste ned kontrakter og maler?

Som kunde hos oss har du ubegrenset tilgang til å laste ned alle våre 1000 kontrakter og maler hvor mye du vil gjennom abonnementsperioden.

3.Kan jeg redigere og endre kontrakter og maler?

Når du er kunde, låser vi opp alle kontrakter og maler for deg. Avtalene og malene er utformet i Word og Excel. Du trenger bare å laste ned kontrakten eller malen du trenger, og så kan du redigere den til dine egne behov.

Hvis du vil kunne redigere PDF-dokumentene våre, må du ha Adobe Acrobat Reader, som du må installere på datamaskinen din selv.

4.Kan jeg skrive ut kontrakter og maler?

Ja, du kan starte fra verktøyet som Word som du har fylt ut dokumentet med. Klikk på "Skriv ut / skriv ut" -ikonet øverst på knappelinjen. Du kan også velge "Print / Print" fra File / File-menyen.

Blekkskrivere og noen Canon-laserskrivere kan ha problemer med å skrive ut selv i margen for noen dokumenter. Minste utskrivbare margin varierer mellom forskjellige skrivermodeller. Les skriverhåndboken.

5.Kan jeg lagre kontrakter og maler på datamaskinen min?

Ja når du er kunde hos oss kan du lagre dokumentene dine. Alle våre kontrakter og maler er designet i Word og Excel.

MERKNAD: Hvis du lagrer dokumenter på harddisken din, blir de ikke oppdatert av oss. Risikoen er da at du har lagret et gammelt dokument som ikke lenger gjelder.

1.Hvor ofte blir kontraktene og maler oppdatert?

Avtalsmallar jobber tett med sakkyndige eksperter som oppdaterer avtalene når NORSK lovgivning endres. Vi prøver å holde alle avtaler oppdatert.

2.Nye kontrakter og maler legges inn?

Vi prøver å utvikle nye kontrakter og maler hver måned for å forbedre tjenesten. Hvis du har noen forslag til nye dokumenter, kan du kontakte vår kundeservice.

1.Fungerer tjenesten hvis jeg bruker en Mac?

Alle kontrakter og maler er forberedt for PC. Hvis du bruker en Mac, fungerer den vanligvis bra. Microsofts nyeste Office- og PC-versjoner er ikke fullt kompatible. Derfor er det viktig at du som bruker Office for Mac 2008 eller 2011, lagrer den nedlastede dokumentfilen i riktig format, før du begynner å jobbe med den. For Excel, velg "Lagre som .xlsx" og for Word, velg "Lagre som .docx". Hvis du har problemer, vennligst kontakt vår kundeservice.

2.Hva gjør jeg hvis det ikke er noen avtale eller mal jeg trenger?

Vi legger regelmessig nye kontrakter og maler, som vanligvis er lagt til etter henvendelser fra våre kunder. Vi kan dessverre ikke dekke alle behov. Imidlertid, hvis du har noen forslag til hvordan du kan forbedre tjenesten vår, eller hvis du ønsker et spesifikt dokument som vi ikke har, kan du kontakte kundeservice.

3.Hva gjør jeg hvis tekniske problemer oppstår på nettstedet ditt?

Hvis du har problemer med innloggingen din på vår hjemmeside eller med nedlasting av våre kontrakter og maler, kontakt vår kundeservice og vi hjelper deg.

4.Hvordan administrerer du informasjonskapsler på nettstedet ditt?

Den 1 juli 2011 trådte den nye informasjonskapsloven i kraft. Avtalsmallar bruker bare en på "cookie" som lagrer påloggingsinformasjonen for den enkelte bruker.

"Cookien" brukes slik at du som bruker ikke trenger å oppgi brukernavn og passord hver gang du vil logge inn på nettstedet vårt. Hvis du velger å slå av "cookies" i nettleseren din må du alltid oppgi innloggingsdetaljene hver gang du besøker nettstedet vårt.